Dreceres

dissabte, 26 de gener del 2013

Cisternes de pedra seca

Aquesta nit havia plogut i el vent era fort, pel que hem decidit anar cap a un indret resguardat del vent de cerç i que ens permetés tenir una matí agradable. El lloc que hem decidit ha estat una bona elecció, hem estat resguardats del vent, sobretot a les pujades, ha estat exigent amb camins no gaire ben cuidats i que exigien una certa habilitat per superar els obstacles i amb senderes curtes però algunes inèdites per a molts de nosaltres.

Ciclistes: Carles, Cristina, Guillem, Ignasi, Joaquin, Josep, JuanLu, Miquel, Ramon, Salvador, Sergi A, Sergi U.

Sortida inicial plàcida pel camí de Subarrec, però prenem el camí de Canta-ranes, amb forta pendent al començament i amb molt mal estat del terra que ens fa patí a les primeres rampes. Després es va suavitzant però el terra segueix igual de dolent i segueix sent difícil mantenir-se damunt la bici.
Passat un mas amb molta brutícia pel seu voltant trobem a ma esquerra la cisterna de pedra seca més important que coneixem a la comarca. La contemplem i la fem descobrir a molts que havien passat ja per aquí però no sabíem de la seva existència.
Baixem al barranc de Perles que l'agafem de cara avall fins trobar la boca del que ve del mas de Ximet, abans una sendera pel llit del barranc, ara una pista ampla que no sabem per a que s'ha fet, ens quedem sense senderes!!!!
Pugem fins al camí de Sant Jeroni i anem cap a l'ermita, on fem un mosset. Després cap a Santa Magdalena, i al collet veiem l'altra cisterna, que tot i que té una placa indicadora és veu insignificant respecte a l'altra.
Des de dalt de Santa Magdalena prenem una sendera fins a la pista, abans sendera, del barranc de l'Infern, d'on prenem una altra sendera fins al coll Roig, la mitat ja és pista ampla.
El retorn el fem per Santa Magdalena de baix, la sendereta del racó del Aiguamolls i el camí de les Solanes.