Dreceres

dissabte, 6 de desembre del 2014

La Fou de Capçanes

Quan aquest matí ens trobem Josep, JuanLu, Salvador, Carles, Ramon, Miquel, Ignasi, Oliver, Sergi U, Xavi A, Jose Luis, Gerard, Xavi N, Josep G, Xavi Ll i Juan G ja sabiem que avui anavem a la Fou de Capçanes per poder contemplar l'abundància d'aigua que hi rajava.
track del dia
sortim per Darmós i pel camí del Costers ens arribem a la Serra d'Almos. Alli baixem per la carretera dels Guiamets i abans de travessar el pont remuntem el barranc de Tartacó per anar a trobar la sendera que segueix la linea electrica al camí del Mas d'en Brunet. Ens dirigim a Capçanes pel camí ral que fa una bona pujada formigonada. Quan arribem a la font de Santa Rosalia fem el primer pas per l'aigua, aquí baixa molt laminar i no tenim cap problema.
Però a partir d'aquest punt l'aigua i el riu esdevé protagonista ja que just a l'emprendre el camí de Collet tenim de travessar la riera de Capçanes que baixa potent. Desmuntem de la bici i anem saltant de piló en piló, carregant la bici per que se'ns l'emporta l'aigua. Uns 300 m més amunt s'ha de travessar l'aigua que baixa de la Fou pel barranc de la Vall, primera mullada ja que la podem passar damunt de la bici però al pedalar suquem els peus a l'aigua.
Aquest vegada pugem pel camí del Coll Prim, amb una pendent uniforme formant una escala amb les corbes enllaçades, fins que trobem en un petit pla el camí que ens baixa a la Fou. Aquí fem un mosset per recuperar les forces.
La baixa fins la Fou és ràpida ja que la pendent és forta però a l'arribar a la Fou en trobem que hi ha una gran quantitat d'aigua al camí que fa impossible travessar-lo damunt de la bici, com tampoc ens veiem en coratge de recular, ens toca descalçar, arremangar-nos i travessar caminant amb la bici a coll. Sort que l'aigua no estava freda, al menys no més que l'ambient.
A partir d'aquí ha estat un gaudi, primer per contemplar la Fou tant exuberant d'aigua, després per la sendera que ens baixa fins gairebé fins on haviem deixat el camí de Collet. La sendera estava preciosa, es molt entretinguda, amb trams que pugen i altres amb pedra forman unes lloses que sembla que estigui asfaltada, però també amb trams bastant complicat amb rocs i escalons. total, per divertir-se.
Quan hem tingut de tornar a travessar el barranc de la vall, dues vegades, sobretot a la segona que era la que ja havíem fet a la pujada, ens hem acabat de mullar bé el peus i així fresquets cap a casa.
De Capçanes fins a casa hem tirat per carretera que ja s'havia fet tard i havíem d'arribar a dinar. Matí fantàstic gaudint de l'aigua i la bici. Que en vinguin molts més d'aquests!!!