Dreceres

dissabte, 8 de juliol del 2017

La vall d'Àssua

Segona estada al Pirineu, aquest any al Pallars Sobirà, que des de Sort fem les dues valls que hi ha al seu voltant. Aquest any som 11 els que ens hem apuntat: Ramon C, Carles, Ignasi A, Miquel, Xavier N, Sergi A, Sergi E, Lluís, Cristina G, Ignasi B i Jordi F.
El primer dia anem cap a la vall d'Àssua per veure, si el temps ens deixa, unes amplies panoràmiques de tot el Pirineu, per la pista més llarga per sobre dels 2000 m.
Pugem amb els cotxes fins a Sorre on comencem la pedalada que ens ha de portar al cap damunt de les antigues pistes d'esquí de Llessui.
track del dia
Sortim del poble que esta a una alçada de 1070 m i iniciem l'ascenció per la carretera que porta a Llessui, el dia és tranquil i la pendent és força factible, anem pujant i amb 5 km ja som al poble a una alçada de 1400 m.

Al sortir del poble ens trobem que la pista continua asfaltada i gairebé plana fins que arribem al que devia ser el parking de les pistes d'esquí on s'acaba l'asfalt i comença la pujada per pista amb el terra força bo que ens permet anar pujant tranquil·lament però sense deixar-nos descansar gens ja que la pendent ascendent és constant. Després d'un flanqueig llarg trobem 5 paelles enllaçades que ens remunten 200 m per continuar per un altre flanqueig i 4 corbes més que ens deixen ja gairebé als 1800 m d'alçada per amb 2 trams llargs assolir els 1950 m on hi ha les instal·lacions abandonades del l'estació d'esquí. Just abans d'arribar-hi ens trobem un ramat de vaques que no ens deixem passar i hem de travessar per poder continuar.

Just quan arribem en aquest punt comencen a sonar trons i es veu que ve una tronada cap a nosaltres pel que decidim refugiar-nos a l'interior de les instal·lacions i esperar que passi. Ha estat una bona decisió ja que després d'una hora, que hem  aprofitat per descansar i menjar, el cel es comença a obrir i podem continuar sense haver-nos mullat encara que si que estem molt freds ja que la temperatura es força baixa.

Ara la pendent és molt més suau i podem anar pedalant amb facilitat tot gaudint d'unes vistes amplies ja que els núvols són alts i la visibilitat és força bona. Als nostres peus tenim 600 m d'una vessant gairebé vertical on es formen grans barrancs tot ratllant els prats que hi ha cobrint tota la superfície.

Ens apropem a veure el coll del Triador a 2200 m per contemplar la vista sobre la vall Fosca i el poble d'Espui al nostres peus, senzillament espectacular.
ara ja el trajecte es molt suau, primer amb lleuger descens, una petita remuntada i seguim en lleugera pendent favorable fins a la raconada de Mainera.
Després de contemplar el salt i el riu que ve dels llacs continuem ara en ascensió fins al colletó de la Portella a 2250 m, el punt més alt de la jornada.

Des d'aquí fins a Caregue tenim un descens de més de 1000 m que fa la delícia dels baixadors. Al començament i mentre anem per la pista principal el terra és força uniforme fins que al prendre la pista que ens ha de portar de retorn la pendent és molt més forta i hi ha escòrrecs al camí que cal anar salvant amb compte, malgrat la velocitat esdevé frenètica per a la majoria i la rialla es marca als llavis.
Son 15 km de baixada continuada, que solament la deixem un moment per anar a veure l'ermita de la Mare de Deu de la Muntanya i continua fins a Caregue.

A l'arribar al poble ja entrem en asfalt continuant baixant fins al pont de Berasti on comença una remuntada de 70 m en 1 km que a aquestes hores ens sembla ja una paret.
Arribem a la carretera on hem començat i tot seguit ja som a Sorre.