Dreceres

dissabte, 16 de març del 2013

La Ribera florida

Quan avui ens hem trobat molts ho teniem clar, volíem contemplar l'esclat de flors que hi ha a la Ribera d'Ebre i, per tant, calia anar a un dels millors miradors de la Ribera, El castellet de Banyoles, que ja els Ibers varen descobrir que des d'allí es contempla tota la cubeta de la Ribera Sud.
Ciclistes: Àngel, Carles, Cristina, Guillem, Ignasi, Joaquín, JuanLu, Lluís S, Oliver, Ramon, Salvador, Sergi A i Sergi U
Malgrat avui ens pensàvem que seria una sortida de passeig per llocs ja transitats mil vegades, com és pujar a Darmós i la Serra d'Almos, el que no ens pensàvem era passar per unes senderes que molts hem descobert avui.
Parlem, doncs, de la sendera que l'Ignasi ens parlava que baixa de la plana del Garrofer fins al mas de Bot. Es tracta d'un camí quasi ja perdut, però que amb poca feina es pot recuperar i que pràcticament és completament pedalable. A l'inici és pràcticament pla, pel mig d'un bosc de pins, un tram molt bonic i tranquil. Posteriorment s'inclina una mica, fins que arribem a una doble paella, primer a esquerra i després a dreta, per continuar baixant. En aquest tram que ve tot seguit els que varen abancalar a la part inferior varen rascar tan la muntanya que fa perillós anar damunt de bici durant uns 20 m, ja que si caus et pots fer molt mal. Llevat d'això, la baixada és molt bonica i segur que ens caldrà anar a acabar de netejar-la per poder gaudir d'aquesta sendera moltes més vegades.
La pujada pel mas d'en Prior segueix sent tant forta com sempre la recordàvem, amb aquest darrers dies el camí s'ha tornat a deteriorar una mica, però nosaltres seguim passant perfectament.
La sendera que hem fet per baixar del castellet de Banyoles fins a la carretera de Tivissa no crec que la repetim, a l'inici cal travessar tot un camp d'ametllers per baixar per una costa molt inclinada per acabar baixant marges fins arribar a un mas, després cal saltar dues cadenes que tallen el camí.