Dreceres

dissabte, 17 de gener del 2015

Improvisació per Flix

13 Ciclistes: Ramon, Josep, Salvador, Carles, JuanLu, Miquel, Ignasi, Sergi A, Xavi A, Jordi R, Jose Luis, Xavi N, Sisco.
Avui tocava fer una sortida per l'Hospitalet de l'Infant, però quan ja estem de viatge ens truca el que ens tenia de fer d'amfitrió per dir-nos que era impossible anar amb bici a causa del vent, i més per la ruta que pensàvem fer, així que hem tingut d'improvisar una alternativa on no bufés tan fort el vent. Com ens havia quedat pendent fer una sortida per Flix hem demanat al Carles si es podia fer i per sort s'havia baixat aquesta mateixa setmana dues rutes per estudiar-les i fer-les en un futur, així que mitja volta, posar els tracks al GPS i cap a Flix.
track del dia
Quan arribem a Flix no fa gens de vent però fa molt fred, i quan arrenquem per la vora del riu cap al meandre ens quedem ben gelats, encara que dura poc ja que al ser a la meitat del meandre remuntem tota la paret per una forta pendent que ens deixa ja totalment temperats.
La volta la fem cap al toll de l'Animé, pujar a la carretera antiga de la Palma, prèviament passant per un camí que gairebé es perd, totalment ple de romers i matolls que ens obliga a fer algun tros a peu i espènyer la bici en alguna rampa.
Baixem cap a l'ermita de Flix, a la Verge del Remei, on fem un petit descans i gaudim de les explicacions que ens fa el Sisco de les costums de la gent del poble en el dia de l'ermita. Fem un tom per l'indret i pugem fins al cap damunt de l'ermita.
Continuem seguint una ruta que indica a la reserva natural de Sebes, passant pel racó de l a Pubilla, on hi ha l'abocador dels residus que hi havien al pantà de Flix, travessem l'Eix de l'Ebre i la vall de Sant Joan fins al coll de les Argiles.
aquí si no ens haguéssim partim en dos grups, els més marxosos i els que anàvem fent, ens haguéssim arribat fins al riu per resseguir tota la reserva natural al complert, però com ja era una mica tard vam optar per anar directament cap al mas del Director, centre d'interpretació de la reserva, i per la vora del riu retornar a Flix.
Al final una bona improvisació amb un dia perfecte de temps i temperatura. Ens en hem sortit pro bé.
Distància recorreguda: 38 km
desnivell de pujada acumulat: 700 m
fotos del dia i més fotos