Dreceres

dissabte, 25 d’abril del 2015

Camins, pistes i senders del terme

Avui som una gentada: Ramon C, Josep, Salvador, Carles, JuanLu, Oliver, Ignasi, Xavi A, Jordi R, Gerard, Xavi N, Sergi U, Montse R, Jordi M, Lluis, Hector, Joel i Ramon V.
Sortim pel camí vell de Darmós per anar a buscar lo sender del barranc de Nolla, des d'on pugem al circuit de motocross del costat de la via del tren, per fer-hi una volteta i tornar cap al barranc,  sortim al camí de Darmós a les Atarosses, que remuntem fins a la sèquia. Seguim un tram pel camí de la sèquia per agafar lo primer camí que puja cap els Aixoliguers, agafem lo sender de carena la serra del front sud de Darmós, primer de baixada i llavors de pujada, per poder fer també lo sender del tallafocs de la línia elèctrica per baixar fins al camí de Darmós a les Atarosses, que aquest cop agafem direcció a Darmós. Creuen la població de Darmós per anar a buscar lo camí que porta fins a l'estació de bombament del reg dels Guiamets, que deixem per fer el sender que carena la serra del front nord de Darmós. Un sender ràpid que ens deixa un altre cop a la sèquia, en el tram que ressegueix el barranc de l'Ull de l'Asmà. Agafem direcció cap a l'estació de bombament per anar a buscar el camí que ressegueix el barranc del Coll del Rei fins a la població de la Serra d'Almós. Creuem aquesta població passant per davant del cementiri per anar cap al camí del barranc de les Pregonelles, que agafem fins a arribar al lligallo dels Plans, per dirigir-nos cap als Eixoliguers i fer la pista de baixada que ens ha de tornar a deixar al camí de la sèquia, el qual resseguim fins a les Atarosses per anar a buscar el camí que remunta fins al coll de Sant Pau i des d'aquest el sender que va pel vessant sud fins al camí que puja a Sant Pau. Un cop amunt els més agosarats han baixat pel sender del vessant nord i des d'aquí cap al poble a fer una cervesa fresca abans de tornar cap a casa.