Dreceres

dissabte, 12 de maig del 2018

Almatret XDD

Ruta d’uns 37 Km i 1.120 m de desnivell positiu rodant per camins, pistes i corriols del terme municipal d’Almatret, resseguint el recorregut llarg de la marxa d’Almatret de la 9a Xallenge David Duaigües, celebrada l’11 de març d’enguany. Els onze cicloturistes (Simon H., Miquel B., Ignasi A., Josep M., Juanlu A., Ramon C., Xavier A., Lluis S., Sergi A., Ignasi B., i Xavi B.) que aquest matí hem pujat a Almatret, després de reservar taula al bar de la piscina per dinar, iniciem sobre dos quarts de nou la ruta tot començant a pedalar per la Plaça Major i encarant pel carrer de Sant Joan fins sortir de la població pel camí dels Escambrons, pistegem una estona per aquest camí passant pel “Parc Eòlic dels Escambrons”, el Mirador de Riba-roja i el Coll de l’Ampanissot, per passada la “Bassa de l’Escambró” agafar el camí que baixa pel Barranc dels Escombrons, al poc aquest camí es converteix en un divertit sender d’uns 4,5 km de llarg. Aquest sender fa cap al camí de la Valldolcet, en el terme municipal de Faió, pel que remuntem el barranc del Cingle, que al poc, tot just tornem a entrar al terme municipal d’Almatret, rep el nom de barranc de la Valldolcet. Recorreguts aproximadament 1,78 km pel camí, a l’arribar al paratge de “l’Angorfa de Marianna”, deixem el camí per continuar barranc amunt per sender del barranc de Coll de Vaques, que al cap d’uns 1,53 km surt al camí que puja fins al “Mirador David Duaigües”. On tornem a agafar un llarg sender d’uns 3,43 km que carena una elevació a tocar el riu Ebre i baixa pel seu vessant nord, tot passant per la “Mina d’en Ricard” que es troba dins el paratge de l’Omec del Canar, fins a sortir al camí de la Fàbrica de Ciment, tot passant pel costat dels “Xalets de la Fàbrica”, amb unes espectaculars vistes del riu Ebre i les elevacions dels “Tossals d’Almatret”. Continuem baixant cap al marge del riu Ebre, fent cap al “Poblat de la Fàbrica de Ciment”, on ara hi ha l’Embarcador d’Almatret i el campament de pesca “Almaebre”. A l’arrivar al paratge de “lo Riu del Ros” comencem a remuntar pel camí del Riu, la segona dura pujada de la jornada que en poc més de 2,00 km salva un desnivell de 200 m, creuant el paratge de “Racó de Balances” fins fer cap a “lo Coll de Vaques de la Bessona”, on pistegem una mica abans d’agafar un altre sender de pujada que al llarg d’uns 2 km creua pel paratge de “Planes dels Quadrats” fins a sortir a “les Sorts Noves”. Deixa’t el sender en rere, pistegem de nou una estona fins arribar al camí de les Planes dels Quadrats, pel que fem cap al “Parc Eòlic d’Almatret”, per abans d’arribar al “Mas de Xano” agafar un sender d’uns 2,25 km que baixa crestejant per l’elevació de “lo Tormo de Ricardo”, tot passant a tocar de la “Mina d’en Duró” fins arribar de nou al marge esquerre del riu Ebre, on agafem el camí del Tormo que ascendeix tot resseguint el curs del barranc del Tormo de nou cap al “Parc eòlic d’Almatret”, la tercera i última dura pujada de la jornada en què remuntem uns 363 m en uns 4,8 km de recorregut, tot passant a tocar de la “Roca del Tormo” i els paratges de “Racó del Tormo” i “Bancals de Ferrera”. En aquest punt planegem per pista fins a la “Granja de Rossendo” per agafar un sender de baixada que amb un recorregut d’uns 0,6 km ens retorna al camí de les Planes dels Quadrats, al paratge de “les Sorts Noves” per fer planejant els últims metres de la sortida en direcció cap a la població d’Almatret, per la que entrem pel carrer del Pou.