Dreceres

dissabte, 11 de gener del 2020

El voltants de l'Aleixar

Un bon nombre de ciclistes sortim de bon matí a trobar un temps dolç i agradable prop de la costa, a Riudoms: Ignasi, Carles, Simon, Josep, Miquel, Jordi M, Ramon L, José Luis, Jordi R, Montse V, Xavi A i Pau. A Riudoms ens espera Carlos que junt amb dos companys ens faran d'amfitrions.
A 2 quarts de 9 ja estem a punt per començar a pedalar, però abans cal fer un cafè per posar-nos a to. Tot seguit iniciem el recorregut per pistes asfaltades que ens van apropant a Reus que just el rasquem pels edificis més exteriors i ja ens comencem a enfilar fins a una antiga pedrera que sempre hem vist provocant una gran cicatriu a la muntanya. En aquesta zona ens distraiem una mica veient uns forns d’obra ja inactius mentre esperem als companys de Carlos.
Continuem per pistes ja de terra pel mig de bosc fins arribar a creuar la riera de Maspujols. Continuem una estona encara per pista de terra fins que en una cruïlla prenem una sendera que seguis un coster a mitja vessant i que ens deixa just davant de l’Aleixar. És una sendera força divertida, treballosa però no gaire complicada.
Continuem per pista sempre ascendent, passant pel peu del Pi de l’Aleixar, arbre monumental segons diu per una copa extraordinària encara que la del Pi de la Palma d’Ebre ens sembla molt més gran.
Seguim pujant per pista de terra amb algun tram una mica mes fort fins trobar la carretera de Vilaplana a la Selva del Camp, que seguim un petit tram per sortir altre cop per pista de terra que aquest cop si que s’enfila força durant un parell de km per després planejar i esdevenir una sendera treballosa amb algun escaló que s’ha de pujar però tot factible de trampejar, per arribar tot seguit al punt més alt de la sortida, l’ermita del mas d’Anguera.
Al poc de sortir de l’ermita ens trobem una nova sendera molt bonica pel mig del bosc, també amb algun tram que cal pedalar amb força per superar alguna rampa però en general molt superable i trams de baixada molt divertida fins arribar al coll de Batalla on tornem a la pista de terra.
Després d’un tram de pista ràpida en baixada entrem a la darrera sendera del dia i la més divertida de totes, fàcil de fer, rapida en la majoria de trams i en general no gaire tècnica, que fa la delícia de tothom.
Aquesta sendera ens deixa en un punt per on havíem passat anteriorment, just abans de trobar la riera de Maspujols, que aquest cop seguirem amb un descens rapidíssim fins arribar altre cop a Riudoms.
Ha estat una sortida magnífica que solament podem agrair al nostre company la seva dedicació i bon criteri per proposar-nos aquest recorregut tan variat i divertit.