Dreceres

diumenge, 21 d’octubre del 2018

V Trobada BTT de Fira

Després del episodi de pluges que hem tingut els darrers dies ens hem vist obligats a canviar l’itinerari de la trobada de BTT de la comarca. Havíem pensat en un recorregut força exigent i molt divertit amb senderes de tots els nivells però amb la pluja i que teníem de passar per llocs molt argilosos han fet del tot imprescindible trobar una nova ruta que ens permetés, malgrat fer 2 dies que ha parat de ploure, fer íntegrament un recorregut sense acabar completament enfangats i amb perill de trencar les bicicletes.
De fet ahir vam anar ha comprovar el nou traçat que proposem i el vam aprovar amb nota ja que malgrat haver estat plovent el dia anterior el vàrem poder fer totalment sense acabar bruts de fang.
Quan ens trobem tots a les 9 del matí, tenim una molt agradable sorpresa, serem una gentada! Quan fem recompte d’assistents comprovem que gairebé som 80 ciclistes, és difícil determinar exactament el nombre.

En aquesta trobada volem imposar el caire propi del nostre club que no té una finalitat competitiva, ens agrada molt més l’intercanvi personal d’experiències que cadascú ha anat realitzant durant la temporada.
Podríem dir que en bona part ho hem assolit i en general hem rebut bones vibracions i comentaris en aquesta direcció. Podem dir, doncs, que tots ens ho hem passat força bé tant fent allò que ens agrada i a la vegada fent-ho amb companyia.
El recorregut ha estat ple de punts d’interès, com la sortida amb una rampa per superar un marge que té la seva dificultat tècnica i de força, la sendera de la vall d’en Calabé, senzilla i divertida amb un descens final ràpid, la sendera del barranc de Garcia, fàcil per a tothom, i la sendera de tornada per la vessant del barranc, en pujada, per camí de ramat i amb una rampa tècnica al final per continuar amb un passeig per dintre el poble, pel cas antic i dirigir-nos a l’embarcador on hi ha un petit avituallament.
Posteriorment pugem a l’ermita, on sempre cal una bona dosi de força per superar les pendents d’accés, la sendera optativa de baixada, pujada al Coscoller i la seva sendera curta i sinuosa, i per acabar ensenyem la nova sendera després de netejar el camí vell de Darmós i el descens per unes coves obertes durant la guerra civil.
Al final el recorregut ha demostrat la seva duresa ja que al final el refrigeri que hem preparat ha estat rebut amb gran delit.
Un cop més quedem satisfets pel comportament de tots els participants que segueixen les indicacions que anem fent-los-hi i sobretot per la companyonia que si crea per poder superar les dificultats.