Dreceres

dissabte, 15 de desembre del 2018

Improvisació pel Delta

Avui ha estat una improvisació final ja que havíem de fer una ruta per Tortosa, però Ramon C que l’havia preparat la setmana anterior es va trencar un tendó de la ma i està de baixa. Per aquest motiu hem decidit ajornar-la fins que ja estigui recuperat i passar a la següent sortida prevista q ue hem organitzat en un parell de dies.
Ens trobem a 3 quarts de 8 per sortir cap a Amposta, Josep, Ignasi, Sergi U, Carles, Ramon L, Sergi A, Jose Luis i Xavier A, amb molta temença per que alguns pronòstics indiquen vent moderat però quan arribem al punt de sortida comprovem que la temperatura és força agradable, molt millor que al nostre poble, assolellat i sense gens de vent el que fa preveure un dia espectacular.

Comencem a pedalar just a les 9 del matí i sortim en direcció cap als Ullals de Baltasar pedalant tranquil·lament per pistes amples i contemplant els reflexes que el sol va fent als camps d’arrossars. En arribar als Ullals fem una petita parada per contemplar i fer-nos càrrec del que són, unes surgències d’aigua dolça, provinent de les muntanyes veïnes, que brollen al Delta. La quantitat d’aigua que hi neix és força important i és totalment clara.
Continuem cap a l’Encanyissada on pugem a un observatori i podem contemplar una gran quantitat d’aus, principalment ànecs que ara estaven tots aparellats, veiem també alguns flamencs encara que aquests darrers estaven força lluny. El que més ens ha impressionat han estats les vistes que es podien contemplar en totes les direccions, els colors que adquirien les muntanyes del Montsià amb incidir-los-hi els rajos de sol tan horitzontalment, adquirint unes tonalitats groguenques rarament vistes, i els reflexos del sol a la llacuna i els ocells i...

Seguim vorejant la llacuna fins arribar a la seva obertura cap al mar on contemplem l’art de pesca en forma d’embut que hi ha instal·lat i no ens podem estar de contemplar la imatge tan estètica que s’hi forma.

Continuem fins al Poble Nou i travessem l’Encanyissada pel Pont del Través, amb pujada al mirador inclosa per seguir contemplant vistes sensacionals. Ara toca apropar-nos fins a la llacuna de la Tancada on també entrem al mirador per seguir gaudint de la contemplació d’una gran quantitat d’aus i tot seguit cap al Muntells en volem aturar-nos una mica a fer un veure i al mateix temps esmorzar. Just abans d’arribar-hi podem contemplar una visió de reflexos impactant que ja justifica el desplaçament fins aquest indret.

Aquí girem cua i és el moment de comprovar si el vent ens molesta però realment el dia està encalmat i podem avançar sense cap problema fins a Sant Jaume on passem el pont del Passador, el port de muntanya del dia, fins a Jesús i Maria on anem remuntant per la vora del riu veient com acaba i comença la darrera illa que el riu forma, la de Gràcia.

El darrer punt d’interès és l’ermita de la Mare de Deu de l’Aldea, lloc on els altres desplaçament que havíem realitzat no havíem visitat mai i podem afirmar que ens ha sorprès per la seva grandiositat i l’àmplia vista que hem pogut contemplar des de dalt de la Torre medieval que hi ha a tocar. Ens dona la sensació que abans de formar-se el Delta aquest llogaret devia ser una illa ja que està totalment envoltat per superfície d'al·luvió.

Com a traca final solament queda entrar a Amposta pel pont penjat amb els seus dos grans pilars a banda i banda del riu.

Dia sensacional amb una ruta totalment rodadora que ha fet la delícia dels amants de sortides sense rampes.